Page content

Fit en Energiek in 1 dag ( voorheen Wim Hof methode workshop)

Fit en Energiek in 1 dag ( voorheen Wim Hof methode workshop)

Fitter en energieker in 1 dag!

Wil je fitter en energieker zijn?
Je immuunsysteem een oppepper geven?
Ben je steeds zo moe?
Heb je vage klachten of ontstekingen hier en daar en wil je daar van af?

Volg dan de ééndaagse workshop en leer in 1 dag:
Ademtechnieken ( voor fitheid en meer ontspanning)
Mindset creëren
Fysieke oefeningen ( yoga 
om fitter en leniger te worden.)
Koude training

Maar lees eerst verder, wat het is en hoe het je leven kan verbeteren, fysiek emotioneel en mentaal.
Deelnemer Sanne: Ik vond het een super vette dag! Ik wist niet zeker of ik in het ijswater zou gaan, maar heb het toch gedaan. Heel erg bedankt voor het vertrouwen en de concentratie voor iedereen individueel. Ik vind het super knap hoe je een hele dag zoveel informatie kan geven en dat het toch nog super leuk blijft. Ik ga deze dag nooit vergeten en zal er vaak op wat moeilijkere momenten aan terug denken 

De Wim Hof ademtechniek ga je veel doen die dag. Omdat ik instructeur ben ik zijn methode leer ik je er graag meer over.

Versterk je immuunsysteem

Door een juiste ademhaling geef je de doorbloeding van je lichaam een enorme boost en versterk je je immuunsysteem.
Ook je zenuwstelsel is gebaat bij een betere doorbloeding en daardoor voel je je veel meer ontspannen.
Maar kun je vooral meer energie krijgen.
Het blijkt dat de mitochondriën ( energiecentrale in je cel, kun je zeggen) tot wel 19 keer meer energie produceren.
Kijk hier naar een interview wat ik jaren geleden had met Wim Hof en hij meer over de techniek verteld.

Interview Wim Hof

Door de ademtechniek komen er bovendien allerlei hormonen en neurotransmitters vrij met een gunstige uitwerking op hoe je je voelt.

Dat is tof nieuws natuurlijk!

Oppervlakkig ademhaling kan ook leiden tot een ’luie bloedcirculatie’ waardoor je snel moe en verkouden bent, of gevoelig voor allerlei infecties en ontstekingen.
Wim Hof heeft wetenschappelijk bewijs dat hij door zijn methode zijn autonome zenuwstelsel kon beïnvloeden.
Op zijn site www.innerfire.nl kun je verschillende rapporten lezen over de onderzoeken die  met betrekking tot zijn methodiek zijn gedaan.

Koude training


Naast de ademtechniek die Wim Hof veelal gebruikt is het ook de koude die impact heeft op je lichaam.
Een onderdeel van de Wim Hof Methode is daarom ook koude training.

Kou maakt sterk en weerbaar.
Blootstelling aan kou heeft (wetenschappelijk bewezen) positieve effecten op je lichaam en geest. Je afweersysteem en zenuwstelsel worden geactiveerd, en ook de doorbloeding van je lichaam wordt beter.

Op een workshopdag kun je zelf ervaren wat het is om in een ijsbad te zitten, maar in de winter gaan we naar het Gooimeer en dan kun je voelen hoe het is om vanuit beheersen en controle in het koude buitenwater te zwemmen.
Mega coole ervaring.

Mindset, Concentratie, meditatie.
Alles wat er om je heen gebeurt, ervaar je met je vijf zintuigen: je hoort, ziet, voelt, ruikt en proeft de werkelijkheid waarin jij je bevindt.
De werkelijkheid zelf kun je niet veranderen. Maar je hebt wel degelijk invloed op hoe jij die werkelijkheid ervaart en dus op hoe jij je voelt! Je leert je beter concentreren waardoor je je energie beter kunt sturen en je meer ontspannen voelt.
Van daaruit is het mediteren vele malen prettiger en eenvoudiger.
Het zit geïntegreerd in de ademmethode en wanneer je nog onbekend bent met mediteren zul je ervaren dat je dat als vanzelf gaat doen.
Om oude denkpatronen te doorbreken werkt het goed om uit de comfortzone te gaan. ( ijsbadje?)
Wanneer je meer of regelmatig uit je comfortzone gaat ervaar je dat je meer controle hebt over je zelf of je leven.
Je kunt jezelf vele meer beïnvloeden dan je dacht.
Op de Wim Hof Methode workshopdag doen we altijd een gave concentratie oefening.
Door je beter te concentreren krijg je meer invloed op jezelf.

Wat levert het trainen met deze methodiek je op?

Meer concentratie en doelgerichtheid
Groter ademvermogen
Meer energie en ontspanning
Sterker immuunsysteem
Sterkere wil
Betere bloedcirculatie
Meer verbinding tussen hart, hoofd en handen

met edo in het gooimeer 5 feb

Yoga sterkt het concentratie vermogen en souplesse.

Door een aantal yogahoudingen te doen maak je het lichaam lenig en flexibel.
Een soepele geest in soepel lichaam.
Yogaoefeningen zijn er voor elk niveau, van beginner tot gevorderde en van jong tot oud. Veel mensen denken dat je lenig moet zijn om aan yoga te doen. Dat hoeft echt niet hoor! Veel van mijn cursisten hebben zich hierdoor gelukkig niet laten beïnvloeden en zijn gewoon lekker aan de slag gegaan: met een soepel lijf als resultaat! Zelfs een 81 jarige dame deed mee, dat ging prima.
Door regelmatig yoga te beoefenen word je lenig en krijg je een soepel lichaam. Je energie kan beter doorstromen waardoor je je fitter en energieker zult voelen. Vele fysiek klachten ontstaan namelijk doordat je bepaalde spieren niet of te weinig gebruikt omdat je te weinig beweegt. Daardoor verstijven je spieren en kun je allerlei lichamelijke klachten krijgen.
Je middenrif is ook een spier, een ademhalings spier. Wanneer je middenrif soepel is kun je ook meer en beter ademen. Je organen varen daar wel bij. Het belangrijkste is dat je energie beter gaat stromen.

Meedoen?

Wil je mee doen aan een workshop geef je dan snel op door te mailen naar heleen@herleva.nl
( actuele data staan bovenaan)

Wim Hof methode leren

Hoe ik bij de Wim Hof Methode ben gekomen?

Eind 2011 kwam ik in aanraking met Wim Hof.
Ik volgde een eendaagse workshop en was meteen blij dat hij zo fanatiek met iets bezig is waar mensen mee geholpen worden.
Als ademcoach was ik geïnteresseerd in zijn techniek en het bleek een super gave aanvulling op wat ik al deed.
De koude vond ik aanvankelijk niets en vooral heel onprettig en pijnlijk ha ha
Maar ja, een mens kan van mening veranderen, want inmiddels kan ik zeggen dat ik ook houd van de koude.
De koude heeft mij innerlijk sterker gemaakt en mij doen inzien dat er echt meer mogelijk dan je denkt.

 Ik had het geluk zijn dat hij vrij snel na de workshopdag een training van een week in Zweden gaf.
Nadeel was dat ik 2 dagen voor kerst thuis zou komen, en in een gezin met drie kinderen is dat niet ideaal.
Maar mijn man zag mijn enthousiasme en kon dat niet weerstaan;-), Dus ik ging mee.

Privé training

In die tijd was Wim Hof nog niet zo populair en dat was in mijn voordeel want het was een heel klein groepje met maar 6 andere deelnemers. 8 dagen lang ademoefeningen, koude training en yoga.
In Zweden heb ik in allerlei meertjes gezwommen, gewoon in december, soms moesten we met een bijl het ijs weghakken.

Het begin van mijn instructeurs training zou je kunnen zeggen.
Daarna heeft Wim een instructeurstraining gemaakt en ook die heb ik allemaal doorlopen.
Doen doen doen en de rest gaat vanzelf.

Ik heb in een zomer de instructeurs training gedaan en ben van een 9 meter hoge brug gesprongen.
Een 32oo meter hoge berg beklommen, de Monte Perdido in Spanje.
We sliepen in een grot op de harde grond en daar heb ik ervaren dat ik veel sterker ben dan ik aanvankelijk dacht.
De kracht van mijn ademhaling heb ik fanatiek in moeten zetten op momenten dat ik er wel doorheen zat.

Inmiddels geef ik al jaren workshop en individueel coaching  en heb mijn eigen Ademcoach opleiding ontwikkeld.
Deze workshop geef ik altijd graag omdat je in 1 dag iets leert wat je de rest van je leven fitter en energieker en meer ontspannen kan laten voelen.

Wanneer: december 2017
Tijden: 10.30 uur tot 16.30 uur.
Waar: Almere
Investering: 95 euro
Opgeven: email naar heleen@herleva.nl

Comment Section

3 reacties op “Fit en Energiek in 1 dag ( voorheen Wim Hof methode workshop)


Door rob knaven op 26 maart 2015

Ik kan jullie dit van harte aanbevelen..ik dit alles gedaan en ben van mijn hoogtevrees af en kan inderdaad s,morgens gelijk steenkoud douchen en voel me er heerlijk bij…M.v.g. Rob Knaven


Door Yvonne klaver op 13 april 2015

Op advies van Heleen ben ik in juni vorig jaar begonnen met een online training van Wim Hof. Ik heb MS en ben super blij met dat ik aan deze adem en kou technieken ben begonnen. Ik sta dagelijks op tijd op en doe de ademhalingen, yoga oefeningen en een koude douche. Ja, het vergt zeker in het begin doorzettingsvermogen omdat je ook iets minder wordt in het begin.Maar na een tijdje ga je je beter voelen en dat is het dubbel en dwars waard.Meer energie, meer innerlijke en fysieke kracht , betere doorbloeding, je komt sneller door een griep of verkoudheid ( lijkt wel een wondermiddel), minder gevoelig voor ontstekingen.En buiten in een koude vijver of de zee is super gaaf. Ik ga zeker een keer een dag de cursus volgen , dus wacht niet en geef je op en doe het stap voor stap!! Succes Lieve groet van Yvonne klaver


Door Heleen op 13 april 2015

Dank je wel Yvonne en wat ben jij toch goed aan de slag gegaan met alle informatie.
Je hebt het echt gedaan! En daar ligt de kracht, eraan denken helpt niet.
Voorbeeld voor velen ben je.
warme groet terug, Heleen

Plaats een reactie


*